W ramach konkursu redakcja weryfikowała trafność prognoz PKB (z rozbiciem na dynamikę konsumpcji prywatnej i inwestycji), inflacji, stopy bezrobocia, stopy referencyjnej NBP, a także średniego kursu złotego względem euro i dolara. W minionym roku nasi ekonomiści celnie przewidywali wartości różnych wskaźników gospodarczych, również na tle wskazań konkurencji. Ponadto nie mieli sobie równych w prognozowaniu poziomu konsumpcji prywatnej w Polsce – słusznie zakładając silne ożywienie popytu konsumpcyjnego w pierwszej połowie ubiegłego roku. Jak wskazała redakcja, „odnalezienie się w tej mnogości scenariuszy wymagało (…) nie tylko dobrych modeli, ale też nosa co do przyjmowanych założeń”.
Miejsce na podium konkursu wywalczył zespół w składzie: Dawid Pachucki (główny ekonomista PZU), Monika Siergiejuk, Konrad Soszyński, Jarosław Sztuber, Filip Mateńko (Biuro Analiz Makroekonomicznych PZU) oraz Maciej Drzewucki (główny ekonomista TFI PZU).
Konkurs na najlepszego analityka makroekonomicznego jest organizowany przez „Rzeczpospolitą” i „Parkiet” od 2007 r.