Zalety Programu PZU Sejf+ z Ochroną Kapitału
Dzięki takiemu rozwiązaniu:
-
masz możliwość zysku, którą dają fundusze inwestycyjne
-
w razie słabszych wyników inwestycyjnych otrzymasz odszkodowanie, które pokryje Twoją stratę
-
możesz posiadać kilka programów jednocześnie
Szczegółowy opis działania programu znajdziesz w Regulaminie uczestnictwa w Programie PZU Sejf+ z ochroną kapitału.
Dla kogo
Dla osób i firm, które:
- chcą rozpocząć swoją pierwszą inwestycje w fundusze i zależy im na opcji ochrony kapitału
- chcą bezpiecznie zainwestować pieniądze
- chcą połączyć inwestycję z darmowym ubezpieczeniem ewentualnej straty finansowej
- oczekują swobodnego dostępu do zgromadzonych środków
- chcą efektywnie ulokować swoje oszczędności bez opłat manipulacyjnych przy nabyciu i umorzeniu jednostek uczestnictwa
Jak działa ochrona ubezpieczeniowa
Jeśli inwestycja przyniesie stratę, to tylko w trzynastym miesiącu każdego z trzech okresów można wystąpić z programu. Wówczas oprócz zwrotu bieżącej wartości inwestycji, otrzymasz odszkodowanie, które wyrówna Twoją stratę.
Przykład:
Wpłaciłeś 5000 zł. Po 12. miesiącach okazało się, że na Twoim rejestrze jest 4900 zł. Jeśli w 13. miesiącu wycofasz pieniądze, to otrzymasz 100 zł odszkodowania, które wyrówna Twoją stratę.
Jak działa program
- Wpłacasz minimum 5000 zł
- 100% Twoich pieniędzy inwestujemy
- Program możesz zamknąć w każdej chwili – niezależnie od wyników, jednak pamiętaj, ochrona kapitału działa tylko w trzynastym miesiącu każdego okresu inwestycyjnego
- Jeśli Twoje inwestycje przyniosą stratę, to w trzynastym miesiącu każdego okresu możesz wystąpić z programu. Wówczas oprócz zwrotu bieżącej wartości inwestycji, otrzymasz odszkodowanie, które wyrówna Twoją stratę
- Program trwa maksymalnie 39 miesięcy i obejmuje trzy 13-miesięczne okresy inwestycyjne
- Możesz być uczestnikiem subfunduszu także po upływie 39 miesięcy, w ramach regularnego rejestru w subfunduszu
- Możesz rozpocząć jednocześnie kilka programów
Minimalne kwoty wpłat
- Minimalna kwota wpłaty wynosi: 5000 zł
- Maksymalna kwota wpłaty: brak limitu
Charakterystyka funduszy
W ramach Programu PZU Sejf+ z ochroną kapitału pieniądze inwestowane są w subfundusz PZU SEJF+. Inwestuje on aktywa w dłużne instrumenty finansowe (tj. obligacje, bony skarbowe, depozyty bankowe). Przeznaczony jest dla inwestorów, którzy cenią sobie bezpieczeństwo.
Jak przystąpić do programu?
- Oferta
Zapoznaj się z Regulaminem uczestnictwa w Programie PZU Sejf+ z ochroną kapitału i OWU - Kontakt z dystrybutorem
Skontaktuj się z wybranym oddziałem PZU - Zlecenie
podpisz deklarację przystąpienia do Programu, którą otrzymasz w oddziale PZU - Przelew
Wpłać pieniądze na rachunek bankowy wskazany w deklaracji
Pytania i odpowiedzi
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
- Jaka jest wartość aktywów i bilans sprzedaży funduszy?
Zapoznaj się z aktualną tabelą wartości aktywów netto i bilansu sprzedaży funduszy inwestycyjnych TFI PZU SA.
- Co to jest fundusz inwestycyjny?
Fundusz inwestycyjny jest formą zbiorowego inwestowania pieniędzy wpłacanych przez klientów indywidualnych, firmy i instytucje (tzw. uczestnicy funduszu/subfunduszu). Jest to zatem taka instytucja, która gromadzi w jednym miejscu pieniądze setek a nawet tysięcy inwestorów. Wpłaty wszystkich uczestników tworzą kapitał, który jest inwestowany w różnego rodzaju instrumenty finansowe takie jak obligacje i bony skarbowe, papiery dłużne przedsiębiorstw, akcje.
Funduszami zarządza towarzystwo funduszy inwestycyjnych, które jest wyspecjalizowaną instytucją finansową zatrudniającą doradców inwestycyjnych posiadających licencje Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Zadaniem tych osób jest podejmowanie odpowiednich decyzji inwestycyjnych, polegających na doborze instrumentów finansowych do portfela funduszu/subfunduszu w taki sposób, aby przynieść klientom zysk.
- Jakie pobieramy opłaty?
Tabela opłat manipulacyjnych dla Funduszy Inwestycyjnych TFI PZU SA
Tabela opłat manipulacyjnych Funduszy Inwestycyjnych TFI PZU SA dla ALIOR BANK
Tabela opłat manipulacyjnych Funduszy Inwestycyjnych TFI PZU SA dla KupFundusz
Tabela opłat manipulacyjnych Funduszy Inwestycyjnych TFI PZU SA dla DI Xelion
- Kiedy i dlaczego warto zainteresować się funduszem inwestycyjnym?
- pragną Państwo zaoszczędzić środki na przyszłość, np. w celu uzyskania dodatkowych świadczeń po przejściu na emeryturę,
- nie wiedzą Państwo na jak długo mogą zaangażować swoje pieniądze, ale chcą, aby oszczędności były efektywnie pomnażane i w każdej chwili, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, w pełni dostępne,
- osiągnęli Państwo wiek, w którym koszt ubezpieczenia na życie jest już zbyt wysoki,
- lub uprawiają Państwo niebezpieczny zawód, znacznie podwyższający koszt ochrony ubezpieczeniowej,
- a może nie chcą Państwo poddawać się drobiazgowemu wywiadowi dotyczącemu zdrowia i badaniom lekarskim,
...fundusz inwestycyjny jest odpowiedzią na Państwa potrzeby.
Przewagi funduszy nad innymi formami lokat:
- relatywnie wyższe zyski - szczególnie w stosunku do lokat bankowych,
- niskie koszty - brak opłat przy wycofywaniu środków z funduszu/subfunduszu,
- płynność inwestycji - możliwość wycofania części lub całości zainwestowanych środków w dogodnym dla klienta czasie, bez utraty dotychczas osiągniętych zysków,
- korzystna forma opodatkowania zysków - to Uczestnik decyduje o czasie płacenia podatku, który jest naliczany w dniu umorzenia jednostek uczestnictwa,
- zminimalizowane i rozproszone ryzyko inwestycyjne - w porównaniu z indywidualnym inwestowaniem na giełdzie,
- profesjonalne zarządzanie przez wysokiej klasy specjalistów,
- przejrzyste, szczegółowo określone w statucie zasady polityki inwestycyjnej prowadzonej przez fundusz/subfundusz,
- bezpieczeństwo ulokowanych pieniędzy wynikające z rozdzielności majątkowej funduszy/subfunduszy i Towarzystwa,
- codziennie powszechnie dostępna informacja o wartości zainwestowanych pieniędzy.
- Jak rozpocząć oszczędzanie w funduszu?
Jeżeli zdecydowali się Państwo zainwestować w fundusze inwestycyjne, prosimy uważnie przeczytać poniższe wskazówki, które mamy nadzieję wskażą Państwu właściwą drogę.
Etap 1 - podjęcie decyzji, wyznaczenie celu, określenie ryzyka. Jeżeli decyzja o zainwestowaniu pieniędzy w fundusze inwestycyjne została już podjęta, kolejnym etapem jest zdefiniowanie celu, który chcą Państwo zrealizować inwestując w fundusze/subfundusze. Prosimy zastanowić się, przez jaki okres fundusze/subfundusze mają pracować na realizację założonego celu, oraz ocenić ryzyko, które mogą Państwo zaakceptować. Zdefiniowanie celu oraz długości okresu oszczędzania jest pomocne przy wyborze funduszu/subfunduszu, czy też dodatkowego programu oszczędnościowego.
Etap 2 - wybór funduszu/subfunduszu. Teraz nadszedł czas zapoznania się z ofertą funduszy/subfunduszy inwestycyjnych zarządzanych przez TFI PZU SA. Prosimy przeczytać uważnie Prospekt informacyjny wybranego funduszu (dostępny w dokumentach do pobrania zapisanych na stronie każdego z funduszy/subfunduszy) oraz zapoznać się z tabelą opłat manipulacyjnych.
Etap 3 - otwarcie rejestru. Dokonali już Państwu wyboru funduszu/subfunduszu? Kolejnym krokiem jest otwarcie rejestru za pośrednictwem Punktu Obsługi Klienta.
- Zlecenia telefoniczne i internetowe
Za pośrednictwem Internetu mogą być składane wyłącznie następujące dyspozycje:
- odkupienia Jednostek Uczestnictwa (w tym systematycznego odkupywania),
- odwołania systematycznego odkupywania Jednostek Uczestnictwa,
- zamiany Jednostek Uczestnictwa,
- wymiany Jednostek Uczestnictwa,
- ustanowienia blokady,
- odwołania pełnomocnictwa,
- zmiany dotyczące lokowania środków (dotyczy wybranych Wyspecjalizowanych Programów Inwestycyjnych),
- zmiany Hasła.
Za pośrednictwem telefonu (konsultant) mogą być składane wyłącznie następujące dyspozycje:
- odkupienia Jednostek Uczestnictwa (w tym systematycznego odkupywania),
- odwołania systematycznego odkupywania Jednostek Uczestnictwa
- zamiany Jednostek Uczestnictwa,
- wymiany Jednostek Uczestnictwa,
- ustanowienia blokady,
- odwołania pełnomocnictwa,
- zmiany wybranych danych dotyczących Rejestru,
- zmiany dotyczące lokowania środków (dotyczy wybranych Wyspecjalizowanych Programów Inwestycyjnych),
- zmiany kodu PIN.
Uczestnicy Pracowniczych Programów Emerytalnych mogą składać wyłącznie dyspozycje zmiany Hasła tylko za pośrednictwem Internetu. Pozostałe dyspozycje składane mogą być wyłącznie za pośrednictwem pracodawców prowadzących programy.
Za pośrednictwem Internetu bądź telefonu Uczestnik może uzyskać następujące informacje dotyczące Rejestru:
- stan Rejestru,
- historia transakcji,
- osoby powiązane z Rejestrem (np. pełnomocnicy, reprezentanci),
- stan blokad,
- dane adresowe Uczestnika,
- wariant i sposób lokowania/gromadzenia środków (dotyczy wybranych Wyspecjalizowanych Programów Inwestycyjnych).
Szczegółowe warunki składania dyspozycji za pośrednictwem telefonu i Internetu zawarte są w regulaminie:
- Regulamin korzystania z Serwisu inPZU
- Zasady składania dyspozycji za pośrednictwem telefonu (także dla Uczestników PPE i GPE)
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu - 30.04.2012 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu - 31.03.2015 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu - 26.06.2017 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu - 12.06.2018 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu - 04.12.2020 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu - 28.10.2021 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu - 21.11.2022 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu dla produktów Grupowego Planu Emerytalnego GPE - 04.12.2020 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu dla produktów Grupowego Planu Emerytalnego GPE - 28.10.2021 r.
- Komunikat o zmianie zasad składania dyspozycji za pośrednictwem Internetu i telefonu dla produktów Grupowego Planu Emerytalnego GPE - 21.11.2022 r.
- Na jakie rachunki należy wpłacać pieniądze na nabycie jednostek uczestnictwa funduszy TFI PZU?
Numery rachunków bankowych do wpłat do funduszy TFI PZU są uzależnione od dystrybutora otwierającego i obsługującego Twój rejestr:
1. rachunki bankowe dla rejestrów otwartych i obsługiwanych w Oddziałach PZU;
2. rachunki bankowe dla rejestrów otwartych i obsługiwanych u pozostałych dystrybutorów (z wyłączeniem Oddziałów PZU). Do tych rejestrów, po zaksięgowaniu pierwszej wpłaty otrzymujesz indywidulany nr rachunku bankowego przypisany do danego rejestru i danego funduszu. Numer tego rachunku wskazany jest na potwierdzniu transakcji.
- Materiały informacyjne TFI PZU
Zwiń
Dokumenty do pobrania
Dokumenty Programu PZU Sejf+ z ochroną kapitału
NOTA PRAWNA
Informacje zawarte na stronie internetowej mogą zawierać treści reklamowe i nie mogą stanowić wystarczającej podstawy do podjęcia decyzji inwestycyjnych. Przed podjęciem ostatecznych decyzji inwestycyjnych należy zapoznać się z prospektem informacyjnym oraz dokumentem zawierającym kluczowe informacje. Inwestycje w fundusze inwestycyjne są obarczone ryzykiem inwestycyjnym. Fundusze ani TFI PZU SA nie gwarantują, że zrealizujesz założony cel inwestycyjny lub uzyskasz określony wynik inwestycyjny. Należy liczyć się z możliwością utraty wpłaconych środków. Wyniki inwestycyjne, które Fundusz osiągnął w przeszłości, nie są gwarancją ani obietnicą, że Fundusz osiągnie określone wyniki w przyszłości. Fundusze i subfundusze są zarządzane aktywnie. Obowiązki podatkowe zależą od indywidualnej sytuacji Uczestnika Funduszu, w celu ustalenia obowiązków podatkowych wskazane jest zasięgnięcie porady doradcy podatkowego. Uczestnicy programu Sejf+ z Ochroną Kapitału objęci są grupowym ubezpieczeniem straty finansowej PZU SA. W niektórych sytuacjach ochrony ubezpieczeniowej nie będzie lub będzie ograniczona. Ochrona ubezpieczeniowa nie działa poza 13., 26. i 39. miesiącem inwestycji oraz po zakończeniu programu. Szczegóły Programu znajdziesz w jego Regulaminie. Pełną informację prawną znajdziesz tutaj.