Dla pracodawcy

Chcesz wdrożyć PPK w swojej firmie?

Poniżej znajdziesz praktyczne informacje, wskazówki oraz narzędzia, które krok po kroku przeprowadzą Cię przez cały proces wdrożenia pracowniczych planów kapitałowych. Dzięki temu, że wszystko jest w jednym miejscu, łatwo zadbasz o przyszłość swoich pracowników i spełnisz wymogi prawne.

pobierz ofertę PPK  download the ppk offer 

podpisz umowę o zarządzanie

Odwiedź nasz portal ze szkoleniami PPK. Znajdziesz tam nie tylko szkolenia z obsługi PPK w Twojej firmie, lecz także webinary o charakterze edukacyjnym dla pracowników.

Szkolenia PPK

Dlaczego warto wybrać PPK w TFI PZU?

TFI PZU to jedno z największych towarzystw funduszy inwestycyjnych w Polsce pod względem wartości zarządzanych aktywów. Działa od 1999 r. i jest częścią Grupy PZU – największej instytucji finansowej w Polsce,  i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Naszym celem jest jak najefektywniejsze zarządzanie środkami powierzonymi zarówno przez inwestorów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Obecnie wynoszą one to ponad 59 mld*.

Jesteśmy kluczowym graczem na rynku PPK – zarządzane przez TFI PZU aktywa stanowią aż 22%.

Jak podpisać umowę o zarządzanie

  1. Przygotuj podstawowe dane typu : NIP, REGON, adres, dane osób reprezentujących pracodawcę, dane osób do kontaktu oraz tych, które będą obsługiwały PPK w serwisie e-PPK (czyli tzw. administratorów)
  2. Wejdź na: https://ppk.pzu.pl/umowa/start
  3. Uzupełnij wymagane dane w formularzu
  4. Zatwierdź dane i podpisz umowę – możliwe są dwie formy autoryzacji: SMS lub wydruk
  5. Po podpisaniu umowy przez TFI PZU kolejnym krokiem będzie zawarcie umowy o prowadzenie PPK

Szczegółowe informacje dotyczące zawarcia umowy o prowadzenie PPK znajdziesz w zakładce:

strefa wiedzy dla pracodawcy

Dlaczego warto finansować wpłaty dodatkowe do PPK?

Motywacja i retencja pracowników

Dodatkowe wpłaty zwiększają atrakcyjność firmy na rynku pracy i pomagają zatrzymać kluczowych pracowników.

Budowanie wizerunku pracodawcy

Firma pokazuje, że dba o przyszłość finansową pracowników, co wzmacnia markę pracodawcy.

Niski koszt w porównaniu do efektu

Nawet niewielkie wpłaty dodatkowe są postrzegane jako duży benefit przez pracowników.

Korzyści podatków

Wpłaty dodatkowe są kosztem uzyskania przychodu dla pracodawcy, co obniża podstawę opodatkowania.

Wsparcie na najwyższym poziomie

Jako instytucja finansowa rozumiemy, jak ważne jest kompleksowe wsparcie w procesie wdrażania pracowniczych planów kapitałowych (PPK). Dlatego na każdym etapie – począwszy od przygotowania, przez wdrożenie, aż po bieżącą obsługę – zapewniamy profesjonalne doradztwo, narzędzia oraz materiały edukacyjne.

Serwis e-PPK dla pracodawcy

Serwis e-PPK umożliwia pracodawcom bieżącą obsługę programu. Pozwala przekazywać online dane, które są niezbędne do funkcjonowania PPK, a także współpracuje z systemami kadrowo-płacowymi pracodawców.

  • listy osób zatrudnionych,
  • listy wpłat na rachunki uczestników PPK,
  • raporty z wykonanych operacji,
  • formularze dla pracowników dotyczące np. zmiany adresu zamieszkania, numeru telefonu, adresu e-mail czy danych identyfikacyjnych.
  • deklaracje dotyczące wysokości wpłat dodatkowych do PPK,
  • oświadczenia o wznowieniu odprowadzania wpłat oraz zmiany ich wysokości wpłat,
  • oświadczenia o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK,
  • dodawanie oraz modyfikację uprawnień administratorów.