Oświadczenie o dostępności usługi - serwisu inPZU (inpzu.pl)

na podstawie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze („Ustawa”). Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU SA (TFI PZU SA) deklaruje dostępność usługi zdalnego składania zleceń i dyspozycji dotyczących jednostek uczestnictwa funduszy zarządzanych przez TFI PZU SA poprzez serwis internetowy inPZU. Informacje o poszczególnych funduszach i produktach oferowanych w usłudze znajdziesz między innymi w prospektach informacyjnych, dokumentach zawierających kluczowe informacje (KID) dla odpowiednich funduszy i regulaminach poszczególnych produktów opublikowanych na stronie in.pzu.pl w sekcji Dokumenty i formularze

Stan dostępności cyfrowej

Usługa zdalnego składania zleceń i dyspozycji dotyczących jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez TFI PZU SA, dostępna w serwisie inPZU spełnia wymagania ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze w następujący sposób:

  • Dla treści nietekstowych zapewniono alternatywę w postaci tekstu
  • Zapewniono transkrypcje nagrań video publikowanych na stronie od 28.06.2025 roku
  • Uwzględniono czytelne przedstawienie informacji, struktury oraz relacji między treściami
  • Wprowadzono logiczną kolejność treści
  • Uwzględniono właściwości zmysłowe w przekazywaniu informacji
  • Dostęp do treści nie jest ograniczony orientacją wyświetlania pionową lub poziomą
  • Użytkownik może ustawić pożądane wartości w elementach interfejsu
  • Możliwe jest zwiększenie kontrastu kolorów
  • Możliwa jest zmiana rozmiaru tekstu bez utraty treści i funkcji
  • Obrazy tekstu stosowane są wyłącznie w uzasadnionych przypadkach np. logotypy
  • Treści dopasowują się do rozmiaru ekranu
  • Możliwe jest zwiększenie kontrastu elementów nietekstowych
  • Treści pojawiające się pod kursorem lub fokusem są widoczne
  • Jednoznakowe skróty klawiaturowe są obsługiwane prawidłowo lub nie występują
  • Strona nie zawiera treści wywołujących trzy błyski
  • Dostępnych jest wiele sposobów nawigacji po serwisie
  • Struktura nagłówków i etykiet jest logiczna i pomocna
  • Gesty dotykowe są odpowiednio zaimplementowane
  • Możliwa jest rezygnacja z gestów wymagających wskazania
  • Etykiety wizualne pokrywają się z nazwami maszynowymi
  • Poprawnie ustawiono język strony
  • Formularze reagują poprawnie podczas wprowadzania danych
  • Nawigacja na stronie jest spójna między podstronami
  • Elementy interfejsu mają spójną identyfikację
  • Błędy w formularzach są wyraźnie oznaczone
  • Formularze zawierają jednoznaczne etykiety i instrukcje
  • System sugeruje możliwe poprawki w przypadku błędów
  • Wdrożono mechanizmy zapobiegające błędom prawnym, finansowym i logicznym
  • Elementy interfejsu mają zdefiniowaną nazwę, rolę i wartość
  • Komunikaty o stanie (np. dynamiczne) są dostępne dla czytników ekranu

Nota prawna:

Niniejszy dokument zawiera informacje, o których mowa w art 32 ust. 2 pkt 1 lit c) oraz art. 33 Ustawy.

Zastrzeżenie

Dokumenty zamieszczone w serwisie inPZU (inpzu.pl), w szczególności prospekty informacyjne, statuty funduszy, dokumenty zawierające kluczowe informacje dla poszczególnych funduszy/subfunduszy wydzielonych w ramach funduszy inwestycyjnych (KID), regulaminy produktowe oraz Regulamin korzystania z serwisu inPZU nie mogą stanowić podstawy podjęcia decyzji inwestycyjnej/zawarcia umowy o uczestnictwo w funduszu inwestycyjnym, jeżeli inwestor ze szczególnymi potrzebami nie może w pełni odczytać dokumentu i złożyć oświadczenia, że zapoznał się z tym dokumentem.

Więcej informacji

Informacje niezbędne do korzystania z usługi – serwisu inPZU, w tym wymagania techniczne znajdują się w:

  • Regulaminie korzystania z serwisu inPZU
  • Polityce bezpieczeństwa
  • Polityce cookies dla serwisu inpzu.pl
  • Polityce prywatności
  • Nocie prawnej

TFI PZU SA dążąc do spełnienia oczekiwań rynkowych w zakresie dostępności cyfrowej usług, podejmować będzie analizy i prace aby serwis in.pzu.pl był dostępny w formie jak najbardziej przystępnej, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania czy potrzeb użytkowników.

Przygotowanie oświadczenia o dostępności

  • Data sporządzenia oświadczenia: 23.06.2025
  • Data ostatniego przeglądu oświadczenia: 23.06.2025

Obsługa skarg związanych ze świadczoną usługą

Możesz złożyć skargę w wybrany przez Ciebie sposób:

  • Elektronicznie: wypełnij formularz kontaktowy
  • E-mailem: Wyślij wiadomość na adres tfi@pzu.pl lub pzucok@pekao-fs.com.pl
  • Listownie: Wyślij list na adres: Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU SA, Rondo Ignacego Daszyńskiego 4, 00-843 Warszawa, lub Centrum Obsługi Klienta: Pekao Financial Services Sp. z o.o., ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa
  • Osobiście (w formie pisemnej lub ustnej) w siedzibie TFI PZU SA
  • Telefonicznie: zadzwoń pod numer 22 640 05 55 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 18:00). Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

W treści skargi podaj dane, które umożliwią nam identyfikację klienta oraz zgłaszany problem:

  • swoje imię i nazwisko
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Szczegółowe zasady rozpatrywania reklamacji dostępne są w informacji prawnej opublikowanej w serwisie internetowym TFI PZU SA.