Oświadczenie o dostępności usługi - serwisu inPZU (inpzu.pl)
na podstawie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze („Ustawa”).
Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU SA (TFI PZU SA) deklaruje dostępność usługi zdalnego składania zleceń i dyspozycji dotyczących jednostek uczestnictwa funduszy zarządzanych przez TFI PZU SA poprzez serwis internetowy inPZU.
Informacje o poszczególnych funduszach i produktach oferowanych w usłudze znajdziesz między innymi w prospektach informacyjnych, dokumentach zawierających kluczowe informacje (KID) dla odpowiednich funduszy i regulaminach poszczególnych produktów opublikowanych na stronie in.pzu.pl w sekcji Dokumenty i formularze
Stan dostępności cyfrowej
Usługa zdalnego składania zleceń i dyspozycji dotyczących jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez TFI PZU SA, dostępna w serwisie inPZU spełnia wymagania ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze w następujący sposób:
- Dla treści nietekstowych zapewniono alternatywę w postaci tekstu
- Zapewniono transkrypcje nagrań video publikowanych na stronie od 28.06.2025 roku
- Uwzględniono czytelne przedstawienie informacji, struktury oraz relacji między treściami
- Wprowadzono logiczną kolejność treści
- Uwzględniono właściwości zmysłowe w przekazywaniu informacji
- Dostęp do treści nie jest ograniczony orientacją wyświetlania pionową lub poziomą
- Użytkownik może ustawić pożądane wartości w elementach interfejsu
- Możliwe jest zwiększenie kontrastu kolorów
- Możliwa jest zmiana rozmiaru tekstu bez utraty treści i funkcji
- Obrazy tekstu stosowane są wyłącznie w uzasadnionych przypadkach np. logotypy
- Treści dopasowują się do rozmiaru ekranu
- Możliwe jest zwiększenie kontrastu elementów nietekstowych
- Treści pojawiające się pod kursorem lub fokusem są widoczne
- Jednoznakowe skróty klawiaturowe są obsługiwane prawidłowo lub nie występują
- Strona nie zawiera treści wywołujących trzy błyski
- Dostępnych jest wiele sposobów nawigacji po serwisie
- Struktura nagłówków i etykiet jest logiczna i pomocna
- Gesty dotykowe są odpowiednio zaimplementowane
- Możliwa jest rezygnacja z gestów wymagających wskazania
- Etykiety wizualne pokrywają się z nazwami maszynowymi
- Poprawnie ustawiono język strony
- Formularze reagują poprawnie podczas wprowadzania danych
- Nawigacja na stronie jest spójna między podstronami
- Elementy interfejsu mają spójną identyfikację
- Błędy w formularzach są wyraźnie oznaczone
- Formularze zawierają jednoznaczne etykiety i instrukcje
- System sugeruje możliwe poprawki w przypadku błędów
- Wdrożono mechanizmy zapobiegające błędom prawnym, finansowym i logicznym
- Elementy interfejsu mają zdefiniowaną nazwę, rolę i wartość
- Komunikaty o stanie (np. dynamiczne) są dostępne dla czytników ekranu
Nota prawna:
Niniejszy dokument zawiera informacje, o których mowa w art 32 ust. 2 pkt 1 lit c) oraz art. 33 Ustawy.
Zastrzeżenie
Dokumenty zamieszczone w serwisie inPZU (inpzu.pl), w szczególności prospekty informacyjne, statuty funduszy, dokumenty zawierające kluczowe informacje dla poszczególnych funduszy/subfunduszy wydzielonych w ramach funduszy inwestycyjnych (KID), regulaminy produktowe oraz Regulamin korzystania z serwisu inPZU nie mogą stanowić podstawy podjęcia decyzji inwestycyjnej/zawarcia umowy o uczestnictwo w funduszu inwestycyjnym, jeżeli inwestor ze szczególnymi potrzebami nie może w pełni odczytać dokumentu i złożyć oświadczenia, że zapoznał się z tym dokumentem.
Więcej informacji
Informacje niezbędne do korzystania z usługi – serwisu inPZU, w tym wymagania techniczne znajdują się w:
- Regulaminie korzystania z serwisu inPZU
- Polityce bezpieczeństwa
- Polityce cookies dla serwisu inpzu.pl
- Polityce prywatności
- Nocie prawnej
TFI PZU SA dążąc do spełnienia oczekiwań rynkowych w zakresie dostępności cyfrowej usług, podejmować będzie analizy i prace aby serwis in.pzu.pl był dostępny w formie jak najbardziej przystępnej, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania czy potrzeb użytkowników.
Przygotowanie oświadczenia o dostępności
- Data sporządzenia oświadczenia: 23.06.2025
- Data ostatniego przeglądu oświadczenia: 23.06.2025
Obsługa skarg związanych ze świadczoną usługą
Możesz złożyć skargę w wybrany przez Ciebie sposób:
- Elektronicznie: wypełnij formularz kontaktowy
- E-mailem: Wyślij wiadomość na adres tfi@pzu.pl lub pzucok@pekao-fs.com.pl
- Listownie: Wyślij list na adres: Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU SA, Rondo Ignacego Daszyńskiego 4, 00-843 Warszawa, lub Centrum Obsługi Klienta: Pekao Financial Services Sp. z o.o., ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa
- Osobiście (w formie pisemnej lub ustnej) w siedzibie TFI PZU SA
- Telefonicznie: zadzwoń pod numer 22 640 05 55 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 18:00). Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
W treści skargi podaj dane, które umożliwią nam identyfikację klienta oraz zgłaszany problem:
- swoje imię i nazwisko
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Szczegółowe zasady rozpatrywania reklamacji dostępne są w informacji prawnej opublikowanej w serwisie internetowym TFI PZU SA.